۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۲۷

مهران سپهری:

افتخار می‌کنیم که ایرانیان در طول تاریخ یکتاپرست بودند

افتخار می‌کنیم که ایرانیان در طول تاریخ یکتاپرست بودند

اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده زرتشتیان ایران گفت: افتخار ما این است که در ایران هیچ زمان بت پرستی وجود نداشته و ایرانیان از گذشته‌های دور تاکنون پرستنده خدای یکتا بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران سپهری بعد از ظهر شنبه در دومین همایش بین المللی ادیان توحیدی که در هتل عباسی برگزار شد، اظهار داشت: زرتشت از چهار هزار سال پیش اهورا مزدا را آفریننده یکتای خود می‌خواند و پیش از آن نیز ایرانیان پرستنده مزدا خداوند یگانه بوده‌ا‌ند.

وی افزود: زرتشت دین اخلاقی است و زرتشتیان 5 بار در طی روز دعایی را با مضمون پیمان با همه ادیان توحیدی در راه برقراری راستی، نیکوکاری، کار و تولید تکرار می‌کنند.

نماینده زرتشتیان ایران با بیان اینکه در ایران باستان، اخلاق، کسب و کار، تمدن، فرهنگ، علم و دین از هم جدا نبودند و یکی از افتخارات زرتشتیان، داشتن دین کار، تولید، تلاش و آبادانی است، بیان داشت: اخلاق، مددکاری و همیاری، کار و کوشش، یادگیری و آموختن، سازش و میانه روی را از پایه های دین زرتشت است.

وی با اشاره به اینکه زرتشیت دین زندگی است، تاکید کرد: دین زرتشت، هیچ ارتباطی با کناره‌گیری، ریاضت طلبی و تنبلی ندارد، بلکه فرد را تشویق می کند که فعالانه در جامعه شرکت و برای پیشرفت و آبادانی جهان کوشش کند.

سپهری اضافه کرد: به اعتقاد ما اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک باید با یکدیگر همراه باشد، چرا که پارسایی تنها با پاکی و نیک‌اندیشی حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: زرتشتیان بر این عقیده اند که در این جهان  باید ضمن دوری از گناه خواستار پاکی بوده و به دستگیری نیازمندان بشتابند.
 

کد خبر 1806681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha